Siitä onkin pitkä aika kun olen viimeksi kirjoitellut tänne.

Olen ollut kiireinen. Työharjoittelussa vedän lapsille kaikenlaisia aktiviteetteja ja olen jopa päässyt avustamaan aggressionhallinta ryhmän pohjauksessa. Se oli aika jännää.Katsoessani miten lapset sisäistivät sen tosiaasian ettei aina tarvitse ratkaista ongelmia väkivallalla, melkein unohdin  sen että edellisenä iltana olin itsepuolustuksen merkeissä lievästi pahoinpidellyt kahta skiniä.. Tosin enpä usko että kukaan meistä alkaa nostaa syytettä.
Olisikohan Mr Hogan, joka aikoinaan veti sitä aggressionhallinta-ryhmää jossa itse olin osanottajana joskus vuonna 1994 kovin ylpeä? Ehkä.

 Yksityis-elämässä ei mene niin hyvin Saksalaisen kanssa on pelkkää kriiseilyä. Mutta eihän se ole aivan helppo ja tasainen ihminen.Tiesin kyllä mihin soppaan lusikkani pistin. Mutta se tyttö on kuyllä hullu kuin mikä.Vähän niin kuin minä.

Itsekin olen alkanut askarrellessa paskarrellessa   lasten kanssa lipua kohti syvempiä vesiä. Kognitiivinen dissonanssi jyllää.
 
Oletteko koskaan miettineet miten voimakas sana Neuvosto-liitto oikein on? Sen täytyy olla yksi suomen kielen väkevimmistä sanoista. Ultra Bra käyttääkin kyseistä sanaa hyvin hyödyksi  kappaleessaan Helsinki. Ainakin jopa minun ikäluokalleni sana neuvostoliitto loihtii mieleen näkyjä padoista ja kolhooseista, loppumattomista panssari-armeijoista ja laskuvarjo divisioonista  ja satelliiteista jotka ammutaan radalleen jostain vitun Tashkentista. Kun joku mainitsee minulle kyseisen sanan näen miljardit tonnit betonia: sadat samanlaiset tornitalot jotka istuvat kuin tatit riveissä  ympäröiden kaupunkien keskustoja - joista tietenkin löytyy lisää betonia. Ja marmoria.

Jep jep.