Luokkakokous meni yllättävän hyvin. Mutta joitain erikoisiakin juttuja tuli ilmi.

Luokkatoverini väittivät että olen joskus mm. lukinnut bilsan opettajan komeroon yli kahdeksi tunniksi ja tehnyt kaikkea muutakin hyvin tuomittavaa(kyllä niitä tarinoita riitti muistakin). Itselläni ei ole mitään muistikuvaa. Olin mielestäni aika säyseä oppilas tultuani suomeen 15-vuotiaana.
Halusin aloittaa puhtaalta pöydältä ja olla kiva kaikille. Ainoa vähän pahempi temppu jonka muistan tehneeni oli se että kerran  protestina pakolliselle osallistumiselleni 9. luokan ruotsin opintoihin masturboin luokassa.En vieläkään tiedä miksi. Se vain tuntui hyvältä idealta juuri sillä hetkellä. Oli tylsää...Seli seli.

No joka tapauksessa tämän tempun jälkeen vapautus ruotsista olikin yllättäen muuttunut mahdottomuudesta tosi-asiaksi kahdessa päivässä.Sitten piti vain hankkiutua eroon erityisopettajan valvonnasta johon minut ruotsintuntien ajaksi määrättiin. 
Se kävikin kovin nopeasti. En vieläkään muista mitä hänelle sanoin, muistan vain nauraneeni sen jälkeen kippurassa ja että erityisope itki. - Sen jälkeen oli ihan yhdentekevää että minä en käynyt " ylä-asteelta pääsyn kannalta välttämättömillä tunneilla".

Ja hyvinhän mulla on mennyt. Sekin kävi ilmi. Jotenkin sain luokkakokouksessa sellaisen tunteen että paria hahmoa lukuunottamatta olin kaikista tyytyväisin elämääni.

Tänään koulussa käsittelin lasten kanssa vastuuta. En tietenkään ollut kehittänyt tuokiota itse vaan varastanut koko idean yhdestä kirjasesta- Kirjasessa oli ohjenuoria lapselle vastuullisesta käyttäytymisestä. Yksi tärkeimmistä oli "ota mallia vastuullisista aikuisista" Kun sitten keskustelimme siitä kuka on vastuullinen aikuinen eräs poika sanoi. " Sinä et  ole vastuullinen ja luotettava aikuinen mutta silti minä otan sinusta mallia."
Muuta päivän satoa lasten suusta oli: "Sä olet kyllä aika salakavala ja julma"  & "Et sinä ole mikään sosionomi! Olet huijari ja valehtelija"

Niinpä niin.
Kiitosta on turha odottaa.