Näin ilkeästi hämäävän unen viime yönä.

Unessa olin vuodessa 2001 Interrail-matkalla romaniassa eräässä pienehkössä kaupungissa. Myös silloinen matkaseurani, Annette(Belgia), Peter(Saksa) ja Marc( Belgia) olivat ilmestyneet.

Aluksi uni eteni kutakuinkin muistoistani tutuin dymaamiikoin. Annette ja Peter olivat juuri löytäneet toisensa ja näin miten paljon asia Marc:ia kaiveli. Hän kun oli lähtenyt Annetten  kanssa matkalle selkeästi ilman että oli ottanut huomioon sen tosi-seikan  että ehkäpä Annettelta ei heruisi edes matkalla, ainakaan hänelle.

No, Katselin sitten Marcin nyrpeää naamaa kun Peter ja Annette lähtivät hostelliin.Lähdin sitten itse Marcin kanssa kaljalle.Alkoholi kun parantaa kaikki vaivat ja on suuri yhdistävä tekijä. Itse en  Marcista pahemmin pitänyt, ehkäpä juuri koska hän tavallaan muisttutti minua itsestäni..Minulla oli ollut vastaava syy masennella läpi keski ja itä-euroopan edellisenä vuonna kun  tyttöystävä jätti minut kesken kaiken.

Olin tosin itse hieman ylpeänä tyyppinä lähtenyt omille teilleni,enkä jäänyt katselemaan itselleni ikäviä asioita..
Joka tapaukessa lähdin lohduttamaan pojua baariin. Matkalla takaisin baarista uni alkoi erota huomattavasti muistikuvistani.
Sen sijaan että olismme menneet nukkumaan, niin kuin muistan tapahtuneen, alkoi Marc unessa ärhennellä minulle ja käydä käsiksi.

Sivalsin häntä sitten kämmensyrjällä ohimoon ja  jatkoin potkaisemalla polvellani munuaisiin ,viimeistelin homman kyynärpäällä kurkkuun ja sitten päästä kiinni pitäen  iskin hahmoa  samalla ruumiinosallani vielä niskaankin.

Koko juttu oli  kuin "likaisiin" karate-temppuihin rakastuneen ex-senseini märästä unesta.
Kun katsoin marcia maassa näin unessa selkeästi että hän oli kuollut. Sen jälkeen pengoin hänen taskunsa ja poistuin vähin äänin.

Näin siis unessa. Oikeasti taisin puoliksi raahata pojan hostelliin ja heitin sen sänkyyn selviämään.

Mutta tuo uni oli muuten niin todellisen muistikuvan kaltainen että minun oli pakko penkoa aamulla  pahvilaatikosta kortti jonka olin saanut Marcilta vuonna 2002  keväällä.Siinä se sanoi että olisi tavattavissa Belgradissa 15.7.
Joten ei se kai ole kuollut.Tai ein ainkaan minun toimestani vuonna 2001.

En tosin ole oikein vieläkään ymmärtänyt miksi näin moisen unen. Vihaanko tätä tyyppiä jonka tunsin kahden viikon ajan niin paljon että mun on pakko tappaa se unissanikin vielä vuosien jälkeen?
Mikähän minua vaivaa?

Pitää mennä nukkumaan.